Werk werk werk

Het nieuws van februari 2016
administrator1
Site beheerder

Werk werk werk

Berichtdoor administrator1 » 29 feb 2016, 17:58

Werk

Als MKB-er wordt ik zeker 2x per maand gebeld door vooral de wat “oudere jongere" die wanhopig op zoek zijn naar een baan. Helaas is het antwoord voor deze mensen altijd negatief en zal dat blijven zolang er geen drastische wijzigingen in wetgeving worden ingevoerd. Zolang ik twee jaar risico bij ziekte loop, een transitievergoeding moet betalen als iemand in de WIA verdaagd en ook nog 10 jaar WIA premie verhoging krijg als een werknemer uiteindelijk in de WIA beland ben ik er wel klaar mee. Verder moet er natuurlijk ook heel snel wat gedaan worden aan de container met werknemersrechten die nog uit de betere tijden stamt en totaal niet meer betaalbaar is. Vooral in het niet universitair geschoolde werk staan legers Oostblokkers klaar die ons werk graag willen overnemen zonder allerlei rechten en ouderwetse flauwekul. En dan wordt de keuze van een werkgever wel erg gemakkelijk gemaakt. Daarom zitten steeds meer Nederlanders thuis terwijl “hun” werk gedaan wordt door buitenlandse arbeiders. En dat wordt alleen maar erger zolang onze politici en vakbonden blijven vasthouden aan de “onbetaalbare” poppenkast van werknemersrechten.

Terug naar “Februari 2016”