Crisis en het wordt nooit meer zoals vroeger !

Hier staat het nieuws over de maand februari
administrator1
Site beheerder

Berichtdoor administrator1 » 20 feb 2009, 07:15

De media staan vol met allerlei berichten en oplossingen voor het bezweren van de crisis. Graag zou ik mijn visie als ondernemer eens kwijt willen aan al die mensen die denken het te weten. Al 25 jaar hou ik mij bezig met ondernemen en weet zo al die jaren ruim 20 mensen aan het werk te houden (in alle bescheidenheid). Oplossingen moeten gezocht worden in het afschaffen van allerlei onzinnige regels en wetgeving. Ik zal er eens een paar noemen:

Ontslagvergoedingen betalen terwijl we verliezen niet kunnen verhalen.

Een verwerkingstijd voor de ontslagaanvraag van 6 tot 8 weken bij het CWI.

Kleine bedrijven zijn voor hun zieke werknemers aan het werk i.p.v. andersom.

Werknemers die zich op vakantie ziek kunnen melden.

Het is makkelijker van je partner te scheiden dan van je personeel af te komen.

Werknemers kun je niet eens ontslaan als ze van je stelen of je bedreigen.

Re-integratie verplichtingen terwijl je officieel niet mag vragen wat ze mankeren.

Sport en huisletsel moeten we doorbetalen terwijl het niet eens in werktijd is gebeurd.

Vaders moeten we doorbetalen als hun vrouwen kinderen krijgen.

Personeel moeten we bijscholen anders krijgen we een extra hoge boete bij ontslag.

Nemen we een buitenlander in dienst moeten we een boete betalen als zijn paspoort vervalst is.

Als we een uitzendbureau in de arm nemen die zijn belasting niet heeft voldaan kunnen we tot 5 jaar later alsnog het gelag betalen.

Wil een werknemer zich cosmetisch laten opknappen dan zijn wij weer de klos met doorbetalen van het salaris.

Vergeten we een ambtelijke wet of regelgeving dan krijgen we onzinnige boetes die regelmatig tot een faillissement leiden.

ATV dagen betalen die zijn ingevoerd om mensen aan het werk te helpen terwijl er nu bijna geen werk is.

Dit zijn zo maar een paar items waar ondernemend Nederland van moet overgeven en die belemmerend werken voor deze “melkkoeien van de overheid”. Verplicht vrijwillige belastingbetalers zonder rechten

maar wel met duizenden verplichtingen waarvan de meeste zinloos en onrechtvaardig zijn. Dit is geen schrijven van een gefrustreerde ondernemer maar een roep om verlichting van deze groep mensen die uiteindelijk voor een groot gedeelte verantwoordelijk is voor het welzijn van de BV Nederland.

Terug naar “Februari 2009”